Ακολουθήστε μας στο facebook

Η λύπη… στοιχίζει. Κακές οικονομικές επιλογές κάνουμε όταν είμαστε στενοχωρημένοι, σύμφωνα με μελέτη

Pin It

Η λύπη… στοιχίζει. Κακές οικονομικές επιλογές κάνουμε όταν είμαστε στενοχωρημένοι, σύμφωνα με μελέτηΌπως όταν είμαστε πεινασμένοι δεν πρέπει να πηγαίνουμε για ψώνια στο σουπερμάρκετ γιατί κατά πάσα πιθανότητα θα προχωρήσουμε σε αγορές βάσει του... γουργουρητού στο στομάχι μας, έτσι και όταν είμαστε στενοχωρημένοι δεν πρέπει να λαμβάνουμε αποφάσεις οικονομικού ενδιαφέροντος.

Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, όταν είμαστε στενοχωρημένοι αποζητούμε την άμεση ικανοποίησή μας, δίνοντας προτεραιότητα σε οτιδήποτε θα μπορούσε να μας προσφέρει μια βραχυπρόθεσμη «ένεση» θετικής ενέργειας και όχι σε κάτι που θα μπορούσε να μας ωφελήσει μακροπρόθεσμα.

Το πείραμα

Οι επιστήμονες δημιούργησαν ένα βίντεο με σκοπό να προκαλέσουν σε εθελοντές συναισθήματα λύπης και στενοχώριας, προτού τους υποβάλουν σε τρεις δοκιμασίες, κατά τις οποίες καλούνταν να προχωρήσουν σε οικονομικές αποφάσεις μαζί με άλλα άτομα που δεν είχαν παρακολουθήσει προηγουμένως το εν λόγω βίντεο.

Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι οι συμμετέχοντες που είχαν δει το βίντεο είχαν την τάση να προχωρούν σε οικονομικές συναλλαγές που τους προσέφεραν άμεσα κέρδη, αλλά οδηγούσαν στη μείωση του γενικού τους κέρδους μακροπρόθεσμα. Συγκεκριμένα, οι στενοχωρημένοι εθελοντές είχαν με την πάροδο του χρόνου κατά μέσο όρο 13%-43% χαμηλότερα κέρδη συγκριτικά με τους υπόλοιπους εθελοντές που δεν είχαν δει ποτέ το βίντεο.

Κέρδη με το σταγονόμετρο λόγω... στενοχώριας

«Τα συγκεκριμένα πειράματα, μέσα από έναν συνδυασμό μεθόδων ψυχολογίας και οικονομίας αποκαλύπτουν ότι ένα στενοχωρημένο άτομο δεν είναι απαραίτητα σοφό όταν καλείται να προχωρήσει σε οικονομικές επιλογές» αναφέρει η επικεφαλής της μελέτης δρ Τζένιφερ Λέρνερ.

«Αντίθετα, το αίσθημα της λύπης – όχι όμως οποιοδήποτε αρνητικό συναίσθημα – προκαλούσε στους εθελοντές μια μορφή "μυωπίας" με αποτέλεσμα να είναι διατεθειμένοι να ρισκάρουν τα μελλοντικά τους κέρδη για τη στιγμιαία ικανοποίησή τους» καταλήγει η ειδικός.

Τα ενδιαφέροντα ευρήματα δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο «Psychological Science».

ΤΟ ΒΗΜΑ

Pin It

Περισσότερα άρθρα

16-02-2013
Η δύναμη της γυναικείας θετικής σκέψης
Η δύναμη της γυναικείας θετικής σκέψης

Δείξτε θέληση για αλλαγή. Να είστε ανοιχτή σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης. Αυτό είναι απαραίτητη προυπόθεση και έρχεται μόνο από μέσα μας. Και όπως είπε και ο Βούδας «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει παρά μόνο ο εαυτός μας. Κανείς δεν μπορεί και κανείς δεν πρόκειται να το κάνει. Πρέπει μόνοι μας να περπατήσουμε στο μονοπάτι».

06-08-2016
Η ανεπαρκής ηγεσία
 Η ανεπαρκής ηγεσία

Η ηγεσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο ασυνείδητο ενός οργανισμού. Η ανεπαρκής συνεπώς ηγεσία σχετίζεται με μια συνολική κατάσταση δυσλειτουργίας του οργανισμού ή του ευρύτερου συστήματος και οδηγεί σε παλινδρόμηση των ομαδικών διεργασιών.

09-10-2012
Νωποί και ανάλατοι ξηροί καρποί για καλή υγεία
Νωποί και ανάλατοι ξηροί καρποί για καλή υγεία

Αμύγδαλα, καρύδια, πεκάν, φιστίκια, κάσιους, και φουντούκια. Με ξηρούς καρπούς συνοδεύουμε επιδόρπια, γιαούρτια, γλυκά και σνακ κάθε είδους, το ποτό μίας βραδινής εξόδου.

10-09-2012
Ο καθημερινός άνθρωπος ως ψυχολόγος του εαυτού του
Ο καθημερινός άνθρωπος ως ψυχολόγος του εαυτού του

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που αντιμετωπίζουν έντονο άγχος, δυσθυμία, ‘κατάθλιψη’ έχει την ‘τάση’ να αποδίδει λανθασμένα τις ψυχικές αυτές καταστάσεις, σε έναν ‘προβληματικό εαυτό του’, (μία δυστυχώς ‘κλασικά’ λανθασμένη ‘αυτοδιάγνωση’ που κάνει ο καθημερινός άνθρωπος),