Ακολουθήστε μας στο facebook

images/banner_categories/filoso.jpg

Τα ελεύθερα πνεύματα και τα "σχοινιά" της συνήθειας

Τα ελεύθερα πνεύματα και τα Καθετί συνηθισμένο υφαίνει γύρω μας ένα ολοένα και πιο στέρεο δίχτυ από ιστούς αράχνης. Tότε παρατηρούμε ότι οι κλωστές έχουν γίνει σχοινιά, και ότι εμείς οι ίδιοι καθόμαστε στη μέση σαν αράχνες, που έχουν πιαστεί εδώ από μόνες τους και πρέπει να τραφούν από το ίδιο τους το αίμα.

Επιστήμη και Θεός

Επιστήμη και ΘεόςΈχει κατανοηθεί πραγματικά η πιο περίφημη ιστορία που βρίσκεται στην αρχή της Βίβλου η ιστορία του διαβολεμένου φόβου του Θεού για την επιστήμη. Αυτό το κατεξοχήν ιερατικό βιβλίο αρχίζει με τη μεγάλη εσωτερική δυσκολία του ιερέα: Γι' αυτόν υπάρχει ένας μόνος κίνδυνος και, κατά συνέπεια, και για τον Θεό υπάρχει ένας μόνο μεγάλος κίνδυνος.

Περί Ευδαιμονίας

Περί ΕυδαιμονίαςΚοινός παρανομαστής όλων των ελληνιστικών σχολών - συμπεριλαμβανομένης και της αριστοτελικής - είναι η αναγνώριση της επίγειας προσωπικής ευδαιμονίας ως υπέρτατου αγαθού ή τέλους (τέλος = ο σκοπός για τον όποιον κάθε τι άλλο αποτελεί μέσον).

Πάθος και Λογική

shutterstock 106892996Ένα παράδειγμα παρμένο από την κίνηση του σώματος, όπως συνηθιζόταν στην ελληνική ηθική διδασκαλία, θα αποσαφηνίσει τη φύση των παθών και τη φύση της λογικής.

«Το Σώμα σου έχει περισσότερη σοφία ακόμα κι απ΄ την καλύτερη λογική σου.

«Το Σώμα σου έχει περισσότερη σοφία ακόμα κι απ΄ την καλύτερη λογική σου.«Πίσω απ΄ το εγώ, το νου, τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου, αδελφέ μου, βρίσκεται ένας ισχυρός εντολέας, ένας άγνωστος σοφός, που ονομάζεται Εαυτός. Ζει μέσα στο Σώμα σου, είναι το ίδιο το Σώμα σου...».

"Περι των παθών της ψυχής"

 «...Ας δούμε τώρα με την ησυχία μας τι είδους πάθος είναι η απληστία Εναυσμα για την έρευνα θα μας δώσει η απληστία για φαγητό . Απληστία σε αυτήν την περίπτωση ονομάζεται η πέραν του μέτρου κατανάλωση τροφής. Και το μέτρο εδώ ορίζεται με βάση την χρησιμότητα της τροφής.

Όλα όσα ονομάζουν οι άνθρωποι "αγάπη"

Όλα όσα ονομάζουν οι άνθρωποι Πλεονεξία και αγάπη: πόσο διαφορετικά αισθήματα προ­καλούν οι δυο αυτές λέξεις! Κι όμως μπορεί να είναι το ίδιο ένστικτο με δύο ονόματα: το ένα δίνεται από εκείνους που έχουν, που το ένστικτο τους έχει καταλαγιάσει ως ένα βαθμό και που φοβούνται για τα "αποκτήματα" τους, και το άλλο από εκείνους που είναι ακόμη ανικανοποίητοι και δι­ψασμένοι και που γι΄αυτό το λόγο εξυμνούν το ένστικτο ως "καλό". Η "αγάπη για τον πλησίον μας" δεν είναι λαχτάρα για νέα  ιδιοκτησία;

Περισσότερα άρθρα

06-01-2014
Γιατί οι πιστοί Έλληνες xριστιανοί αμαρτάνουν σήμερα;
Γιατί οι πιστοί Έλληνες xριστιανοί αμαρτάνουν σήμερα;

Προφανώς δεν είναι πιστοί χριστιανοί, διότι κατά τον Απόστολον Παύλον...είναι αμαρτία να μην πληρώνετε το χαράτσι, τη ΔΕΗ, τους φόρους κ.λπ. είναι αμαρτία να γιαουρτώνετε τους υπουργούς, βουλευτές κ.λπ.

22-12-2012
Φέτος τα Χριστούγεννα φάτε γλυκά, χωρίς να πάρετε κιλά!
Φέτος τα Χριστούγεννα φάτε γλυκά, χωρίς να πάρετε κιλά!

Τα Χριστούγεννα, τα γλυκά έχουν την τιμητική τους. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες και δίπλες κυριαρχούν σε όλα τα γιορτινά τραπέζια και κάμπτουν τις αντιστάσεις μας. Υπάρχει άραγε τρόπος να απολαύσετε τα χριστουγεννιάτικα γλυκά χωρίς ενοχές και χωρίς να επιβαρύνετε τη σιλουέτα σας;

26-06-2013
"Γνωσιακή θεραπεία", ή Στωική Λογική στα αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου;
"Γνωσιακή θεραπεία", ή Στωική Λογική  στα αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου;

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι σύγχρονοι συγγραφείς και επιστήμονες ψυχολόγοι - κοινωνιολόγοι χρησιμοποιούν στα βιβλία τους (επιστημονικά και μη) πρακτικές που θυμίζουν κείμενα της Ελληνικής γραμματείας. Κάποιοι εξ αυτών επικαλούνται τον Ελληνικό φιλοσοφικό λόγο ως βάση και γεννήτορα της μοντέρνας επιστημονικής θεραπευτικής διαδικασίας.

08-03-2014
8η Μαρτίου Vs «Η γυναίκα να υποτάσσεται στον άντρα». Όσα ίσως δεν ξέρετε για την χριστιανική θεώρηση περί γυναίκας
8η Μαρτίου Vs «Η γυναίκα να υποτάσσεται στον άντρα». Όσα ίσως δεν ξέρετε για την χριστιανική θεώρηση περί γυναίκας

Αν εξαιρέσουμε την περίοδο της μητριαρχίας, όπου σύμφωνα με πολλούς ιστορικούς και ερευνητές η γυναίκα είχε εξέχουσα και καθοριστική θέση στην κοινωνία. Η επέτειος της 8ης του Μάρτη δεν είναι ημέρα γιορτής, με την έννοια της διασκέδασης των γυναικών. Είναι μέρα αγώνα για τα δικαιώματα τους.