12 Φεβρουαρίου, ημέρα Κάρολου Δαρβίνου

12 Φεβρουαρίου, ημέρα Κάρολου ΔαρβίνουΣήμερα γιορτάζει η επιστήμη, η λογική. Σαν σήμερα στις 12 Φεβρουαρίου 1809, γεννήθηκε στο Shrewsbury της Αγγλίας, ο Κάρολος Δαρβίνος. Ο άνθρωπος που συνέλαβε τη θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών, βασισμένη στην αρχή της Φυσικής Επιλογής.

Είναι ο άνθρωπος που έγραψε το βιβλίο «Περί της Καταγωγής των Ειδών» – ένα από τα σημαντικότερα βιβλία στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το βιβλίο αυτό κατόρθωσε μετά την εμφάνισή του να αλλάξει πολλούς ρόλους στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, ο Θεός που έως τότε ζούσε αναπαυτικά στα σαλόνια, μετακινήθηκε στ' αλώνια, από Δήμαρχος έγινε Κλητήρας, και για την επιστήμη εξαφανίστηκε τελείως από το προσκήνιο. Bιολόγοι, φυσικοί, γενετιστές κ.α. επιστήμονες πήραν τη θέση του. Μετά τον Δαρβίνο ο Θεός και έχασε κάθε εξουσία, κάθε δικαιοδοσία στον άνθρωπο και στη φύση. Χάρισε τη δυνατότητα στον άνθρωπο να μην προσκυνά πλέον καμία υποθετική θεότητα, του χάρισε την αξιοπρέπεια απέναντι στον θάνατο. Ο άνθρωπος μετά τον Δαρβίνο έμαθε να ερευνά με ταπεινότητα, έχοντας επίγνωση της σημαντικής για τη ζωή ασημαντότητάς του. Μια βαθιά ματιά στα γραφόμενά του, ίσως μας αποκαλυφθεί ότι ακόμη κάποιοι σύγχρονοι όροι και έννοιες όπως «Οικολογία» και «οικολογική συνείδηση» είναι πνευματικά του παιδιά. Ας το σκεφτούμε.

06-02-2013
Μην τρώτε αργά αν θέλετε να χάσετε κιλά

Το πότε τρως και όχι μόνο το τι τρως, ίσως παίζει ρόλο στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με ισπανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο International Journal of Obesity.

11-09-2012
Τα τρία είδη της Φιλίας

Λοιπόν τα είδη της Φιλίας είναι τρία, όσα και τα αίτια της γιατί στο καθένα υπάρχει ανταπόκριση, που δεν παραμένει άγνωστη, και εκείνοι που αισθάνονται τη Φιλία θέλουν ο καθένας το καλό του άλλου με τον τρόπο που αισθάνονται τη Φιλία.

18-01-2017
Το αισιόδοξο μήνυμα του Στήβεν Χόκινγκ για όσους έχουν κατάθλιψη

Θεωρείται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, ως ένας από τους σημαντικότερους επιστήμονες των ημερών μας, ενώ η ζωή του έγινε και ταινία - «Η θεωρία των πάντων» - η οποία χάρισε το όσκαρ στον Έντι Ρεντμέιν.

27-09-2012