Ζητείται εθελόντρια για να «αναστήσει» τους Νεάντερταλ

Ζητείται εθελόντρια για να «αναστήσει» τους ΝεάντερταλΟ έγκριτος καθηγητής του Χάρβαρντ Τζορτζ Τσερτς θα ήταν διατεθειμένος να κλωνοποιήσει τον άνθρωπο του Νεάντερταλ, αρκεί να έβρισκε μια εθελόντρια που θα προσέφερε τον εαυτό της ως παρένθετη μητέρα για την ανάσταση του χαμένου συγγενή.

O Δρ Τσερτς πιστεύει ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα ήταν θεμιτό και θα επιβεβαίωνε μια και καλή ότι οι Νεάντερταλ έμοιαζαν στον Homo sapiens περισσότερο από όσο θέλουμε να πιστεύουμε.

Στην πραγματικότητα, η κλωνοποίηση ανθρώπων (οποιουδήποτε είδους) απαγορεύεται στην Ευρώπη και στις περισσότερες χώρες, και πολλοί θα θεωρούσαν την πρόταση ηθικά αμφισβητήσιμη και ενδεχομένως τεχνικά ανέφικτη.

Λείπει μόνο μια περιπετειώδης γυναίκα

«Έχω ήδη καταφέρει να απομονώσω αρκετό DNA [του ανθρώπου του Νεάντερταλ] από απολιθωμένα οστά [...] Τώρα το μόνο που χρειάζομαι είναι μια περιπετειώδης γυναίκα» δήλωσε ο Δρ Τζορτζ στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ιδέα θα ήταν να εισαχθεί το γονιδίωμα του Homo neanderthalensis μέσα σε εμβρυακά βλαστικά κύτταρα, τα οποία στη συνέχεια θα κλωνοποιούνταν για να δημιουργηθεί ένα έμβρυο.

Ο καθηγητής Τσερτς είναι καθηγητής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και καθηγητής Επιστημών και Τεχνολογιών Υγείας στο Χάρβαρντ και το ΜΙΤ. Ήταν από τους πρωτεργάτες του Προγράμματος Ανθρώπινου Γονιδιώματος και σύμφωνα με τη Wikipedia είναι «πρωτοπόρος στην προσωπική γενωμική και τη συνθετική βιολογία».

«Μπορούμε σήμερα να κλωνοποιούμε κάθε είδους θηλαστικό, οπότε είναι πολύ πιθανό ότι θα μπορούσαμε να κλωνοποιήσουμε και ένα ανθρώπινο πλάσμα. Γιατί δεν θα έπρεπε να κάνουμε κάτι τέτοιο;» υποστηρίζει.

«Οι Νεάντερταλ ίσως σκέφτονται διαφορετικά από ό,τι εμείς. Γνωρίζουμε ότι το κρανίο τους είχε μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με εμάς. Θα μπορούσαν να είναι και εξυπνότεροι από εμάς» προσθέτει.

Πολύ στενοί συγγενείς

Ο Homo neanderthalensis κατέκτησε την Ευρώπη πολύ νωρίτερα από τον σύγχρονο άνθρωπο, εξαφανίστηκε όμως μυστηριωδώς πριν από περίπου 30.000 χρόνια.

Οι περισσότεροι παλαιοανθρωπολόγοι πιστεύουν σήμερα ότι οι Νεάντερταλ δεν ήταν άμεσοι πρόγονοί μας, αλλά αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό εξελικτικό παρακλάδι που εξαφανίστηκε χωρίς να αφήσει απογόνους.

Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι και τα κοντινά τους ξαδέλφια οι Νεάντερταλ είχαν διασταυρωθεί κάποια στιγμή στην ιστορία τους, με αποτέλεσμα ορισμένα γονίδια των Νεάντερταλ να επιζούν ακόμα και σήμερα στον Homo sapiens.

Η πλήρης γενετική αλληλουχία του Νεάντερταλ δημοσιεύτηκε το 2009 από την ομάδα του Δρ Δρ Σβάντε Πάαμπο στο Κέντρο Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Max Planck στη Γερμανία.

Το DNA απομονώθηκε από το εσωτερικό προϊστορικών δοντιών και οστών.

TA NEA

18-12-2012
10 +1 λόγοι που ευθύνονται για τη μελαγχολία των γιορτών

Παραδοσιακά οι χριστουγεννιάτικες γιορτές είναι συνδεδεμένες με το δέντρο, τα στολίδια, τις οικογενειακές επισκέψεις, τα δώρα. Οι γιορτινές μέρες αποτελούν ταυτόσημο της χαράς, της ευτυχίας και της οικογενειακής θαλπωρής. Υπάρχει όμως μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, οι οποίοι δε συμμετέχουν στη γενική χαρά κι εορταστική διάθεση.

30-10-2012
Σταματήστε να προσπαθείτε να είστε ευτυχισμένοι!

Το να προσπαθεί κάποιος να είναι ευτυχισμένος θεωρείτε κάτι το αυτονόητο. Όμως, μια νέα έρευνα δείχνει ότι το να καταστεί η ευτυχία προσωπικός στόχος απλώς θα σταθεί εμπόδιο την επιτυχία του.

09-09-2012
Η γυμναστική αποτελεσματική στην θεραπεία της χρόνιας κόπωσης

Η γυμναστική και οι συμπεριφορικές θεραπείες είναι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι αντιμετώπισης του συνδρόμου χρόνιας κόπωσης, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο PLoS ONE.

02-12-2014
Τρία συναισθήματα που μοιάζουν με αγάπη, αλλά δεν ειναι…

Όταν ξεκινά κανείς μια σχέση αισθάνεται έντονα συναισθήματα, τα οποία δεν είναι πάντα απαραιτήτως αγάπη. Ωστόσο, το ερωτευμένο άτομο συχνά δεν αναγνωρίζει ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, και μπερδεύει αυτά τα συναισθήματα με την αληθινή αγάπη. Το αποτέλεσμα είναι ότι καταλήγει να βρίσκεται μπερδεμένο, απογοητευμένο, ή ακόμα και προδομένο από τον/τη σύντροφό του, γιατί έγινε παρεξήγηση και ο άλλος δεν εννοούσε αυτά που ο ερωτευμένος πίστεψε ότι άκουσε.