Ζητείται εθελόντρια για να «αναστήσει» τους Νεάντερταλ

Ζητείται εθελόντρια για να «αναστήσει» τους ΝεάντερταλΟ έγκριτος καθηγητής του Χάρβαρντ Τζορτζ Τσερτς θα ήταν διατεθειμένος να κλωνοποιήσει τον άνθρωπο του Νεάντερταλ, αρκεί να έβρισκε μια εθελόντρια που θα προσέφερε τον εαυτό της ως παρένθετη μητέρα για την ανάσταση του χαμένου συγγενή.

O Δρ Τσερτς πιστεύει ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα ήταν θεμιτό και θα επιβεβαίωνε μια και καλή ότι οι Νεάντερταλ έμοιαζαν στον Homo sapiens περισσότερο από όσο θέλουμε να πιστεύουμε.

Στην πραγματικότητα, η κλωνοποίηση ανθρώπων (οποιουδήποτε είδους) απαγορεύεται στην Ευρώπη και στις περισσότερες χώρες, και πολλοί θα θεωρούσαν την πρόταση ηθικά αμφισβητήσιμη και ενδεχομένως τεχνικά ανέφικτη.

Λείπει μόνο μια περιπετειώδης γυναίκα

«Έχω ήδη καταφέρει να απομονώσω αρκετό DNA [του ανθρώπου του Νεάντερταλ] από απολιθωμένα οστά [...] Τώρα το μόνο που χρειάζομαι είναι μια περιπετειώδης γυναίκα» δήλωσε ο Δρ Τζορτζ στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ιδέα θα ήταν να εισαχθεί το γονιδίωμα του Homo neanderthalensis μέσα σε εμβρυακά βλαστικά κύτταρα, τα οποία στη συνέχεια θα κλωνοποιούνταν για να δημιουργηθεί ένα έμβρυο.

Ο καθηγητής Τσερτς είναι καθηγητής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και καθηγητής Επιστημών και Τεχνολογιών Υγείας στο Χάρβαρντ και το ΜΙΤ. Ήταν από τους πρωτεργάτες του Προγράμματος Ανθρώπινου Γονιδιώματος και σύμφωνα με τη Wikipedia είναι «πρωτοπόρος στην προσωπική γενωμική και τη συνθετική βιολογία».

«Μπορούμε σήμερα να κλωνοποιούμε κάθε είδους θηλαστικό, οπότε είναι πολύ πιθανό ότι θα μπορούσαμε να κλωνοποιήσουμε και ένα ανθρώπινο πλάσμα. Γιατί δεν θα έπρεπε να κάνουμε κάτι τέτοιο;» υποστηρίζει.

«Οι Νεάντερταλ ίσως σκέφτονται διαφορετικά από ό,τι εμείς. Γνωρίζουμε ότι το κρανίο τους είχε μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με εμάς. Θα μπορούσαν να είναι και εξυπνότεροι από εμάς» προσθέτει.

Πολύ στενοί συγγενείς

Ο Homo neanderthalensis κατέκτησε την Ευρώπη πολύ νωρίτερα από τον σύγχρονο άνθρωπο, εξαφανίστηκε όμως μυστηριωδώς πριν από περίπου 30.000 χρόνια.

Οι περισσότεροι παλαιοανθρωπολόγοι πιστεύουν σήμερα ότι οι Νεάντερταλ δεν ήταν άμεσοι πρόγονοί μας, αλλά αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό εξελικτικό παρακλάδι που εξαφανίστηκε χωρίς να αφήσει απογόνους.

Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι και τα κοντινά τους ξαδέλφια οι Νεάντερταλ είχαν διασταυρωθεί κάποια στιγμή στην ιστορία τους, με αποτέλεσμα ορισμένα γονίδια των Νεάντερταλ να επιζούν ακόμα και σήμερα στον Homo sapiens.

Η πλήρης γενετική αλληλουχία του Νεάντερταλ δημοσιεύτηκε το 2009 από την ομάδα του Δρ Δρ Σβάντε Πάαμπο στο Κέντρο Εξελικτικής Ανθρωπολογίας Max Planck στη Γερμανία.

Το DNA απομονώθηκε από το εσωτερικό προϊστορικών δοντιών και οστών.

TA NEA

06-12-2012
Τα «τρικ» για να νικήσετε τον πονοκέφαλο

Πριν από λίγες εβδομάδες, το NICE (το Εθνικό Ίδρυμα Υγείας & Κλινικής Υπεροχής που αποτελεί την υγειονομική Αρχή της Βρετανίας) προειδοποίησε ότι ένας στους 50 ενήλικες παρουσιάζουν συχνά πονοκέφαλο που οφείλεται στην υπερκατανάλωση παυσίπονων φαρμάκων.

06-02-2013
Έρευνα: Γιατί «έκοψα» το Facebook

To 61% των Αμερικανών ενηλίκων μελών του Facebook δεν χρησιμοποίησαν το Facebook επί εβδομάδες και 27% πρόκειται να ξοδέψουν λιγότερο χρόνο στο μεγαλύτερο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης το 2013. Ωστόσο, τα δύο τρία παραμένουν μέλη, σύμφωνα με την νεότερη μελέτη του ανεξάρτητου αμερικανικού ινστιτούτου Pew Internet Research Center.

10-09-2012
Ο χώρος εργασίας μάς φορτώνει με περιττά κιλά

Αν προσπαθείτε να χάσετε κιλά μέσα στο εργασιακό σας χώρο, τότε ίσως σύντομα καταλάβετε πως θα είναι μάλλον άδικος ο κόπος. Σύμφωνα με βρετανούς επιστήμονες, το περιβάλλον του γραφείου μας κάθε άλλο παρά προσφέρεται για αδυνάτισμα, αφού κατακλυζόμαστε από γευστικούς πειρασμούς, ικανούς να μας οδηγησουν στο άλλο άκρο, δηλαδή την απόκτηση κι άλλων περιττών κιλών.

23-07-2013
«Εγώ, η Παλλάς Αθηνά...»

"Είμαι ή Σοφία. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους, ακόμη και για τους καλύτερους, να με αναγνωρίσουν αμέσως, με τους πέπλους πού με σκεπάζουν και γιατί, σαν τον ουρανό, είμαι θύελλα συνάμα και γαλήνη. Αλλά εσύ, καλέ μου Άριε, με αναζήτησες πάντα και κάθε φορά πού με συνάντησες, έβαλες τά δυνατά σου, με όλο σου τό πνεύμα και όλη την καρδιά σου, για να με αναγνωρίσεις.