«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μας

«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μαςΜια ακόμη εντυπωσιακή ανακοίνωση έκαναν τα στελέχη της αποστολής Kepler η οποία αναζητά πλανήτες στον γαλαξία μας. Η ανάλυση των δεδομένων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα από την αποστολή οδηγούν τα μέλη της στην εκτίμηση ότι στον Γαλαξία υπάρχουν περί τους 17 δισ. πλανήτες με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης

Η ανακοίνωση έρχεται 24 ώρες μετά την ανακοίνωση ομάδας αστρονόμων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech) ότι στο γαλαξία μας υπάρχουν τουλάχιστον 100 δισ. πλανήτες. Οι αστρονόμοι του Caltech κατέληξαν στο συμπέρασμα τους μελετώντας ένα πλανητικό σύστημα που ανακάλυψε η αποστολή Kepler, το Kepler 32.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το μέγεθος ενός πλανήτη αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την ανάπτυξη ζωής και μεγέθη παρόμοια με αυτή της Γης θεωρούνται ιδιαίτερα φιλικά για τη ζωή. Φυσικά το μέγεθος από μόνο του δεν λέει κάτι αν δεν υπάρχουν και οι κατάλληλες περιβαλλοντικές και άλλες συνθήκες. Πρέπει ο πλανήτης να βρίσκεται σε απόσταση τέτοια από το μητρικό του άστρο ώστε η θερμοκρασία να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή ή πολύ χαμηλή, να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή κ.α. Φυσικά δεν είναι δυνατόν όλοι οι πλανήτες με μέγεθος σαν αυτό της Γης στον γαλαξία μας να διαθέτουν το σύνολο των ευνοικών για τη ζωή συνθηκών.

Οπως είναι ευνόητο όμως αν ο αριθμός των πλανητών με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης στον γαλαξία μας είναι τόσο μεγάλος οι πιθανότητες να έχει αναπτυχθεί ζωή σε κάποιον από αυτούς αυξάνονται γεωμετρικά.

Ταυτόχρονα τα στελέχη της αποστολής Kepler ανακοίνωσαν ότι έχουν ενδείξεις για την ύπαρξη 461 νέων πλανητών. Το διαστημικό παρατηρητήριο Kepler από το 2009 που ξεκίνησε να λειτουργεί έχει υποδείξει την ύπαρξη περίπου 2750 πλανητών. Μέχρι στιγμής οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει περίπου 100 εξ αυτών.

Βήμα Science

07-11-2012
Οι 5 πιο σημαντικοί λόγοι για να προσέχουμε τον εαυτό μας

Οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν ότι αφού γέννησαν δεν θα χρειαστεί να ξαναπάνε σε άλλο γιατρό παρά μόνο στον παιδίατρο. Στην πραγματικότητα, όμως, πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί ε την υγεία μας.

21-01-2013
Πτώση του παιδικού άσθματος μετά τον αντικαπνιστικό νόμο στην Αγγλία

Οι εισαγωγές παιδιών με κρίσεις άσθματος στα νοσοκομεία της Αγγλίας έπαψαν να αυξάνονται και άρχισαν να πέφτουν μετά το νόμο που απαγορεύει το κάπνισμα σε κλειστούς δημόσιους χώρους. Η καθαρή ατμόσφαιρα των εστιατορίων ενέπνευσε τον κόσμο να πάψει να καπνίζει και στο σπίτι, συμπεραίνουν οι ερευνητές.

18-07-2016
10 συλλογισμοί του Μάρκου Αυρήλιου που θα σας προβληματίσουν

Τι είναι τα Εις εαυτόν; Ένα πνευματικό ημερολόγιο. Σε καιρό εκστρατείας, στην πρώτη γραμμή του πολέμου, μέσα σε ένα αντίσκηνο, ο συγγραφέας κατέγραφε τους συλλογισμούς του, κρατούσε σημειώσεις, έδινε στον εαυτό του συμβουλές, τον εμψύχωνε με τη δύναμη της φιλοσοφίας.

17-11-2012
Δέκα τρόποι να απαλλαγείτε απ’ το άγχος

Όταν το άγχος της καθημερινότητας καταλαμβάνει το σώμα και την ψυχή σας, όλα μοιάζουν πιο περίπλοκα και η ζωή γίνεται ξαφνικά βαρετή και κουραστική. Με 10 απλούς τρόπους μπορείτε να απαλλαγείτε από το άγχος και να ανανεώσετε την ζωή σας.