«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μας

«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μαςΜια ακόμη εντυπωσιακή ανακοίνωση έκαναν τα στελέχη της αποστολής Kepler η οποία αναζητά πλανήτες στον γαλαξία μας. Η ανάλυση των δεδομένων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα από την αποστολή οδηγούν τα μέλη της στην εκτίμηση ότι στον Γαλαξία υπάρχουν περί τους 17 δισ. πλανήτες με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης

Η ανακοίνωση έρχεται 24 ώρες μετά την ανακοίνωση ομάδας αστρονόμων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech) ότι στο γαλαξία μας υπάρχουν τουλάχιστον 100 δισ. πλανήτες. Οι αστρονόμοι του Caltech κατέληξαν στο συμπέρασμα τους μελετώντας ένα πλανητικό σύστημα που ανακάλυψε η αποστολή Kepler, το Kepler 32.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το μέγεθος ενός πλανήτη αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την ανάπτυξη ζωής και μεγέθη παρόμοια με αυτή της Γης θεωρούνται ιδιαίτερα φιλικά για τη ζωή. Φυσικά το μέγεθος από μόνο του δεν λέει κάτι αν δεν υπάρχουν και οι κατάλληλες περιβαλλοντικές και άλλες συνθήκες. Πρέπει ο πλανήτης να βρίσκεται σε απόσταση τέτοια από το μητρικό του άστρο ώστε η θερμοκρασία να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή ή πολύ χαμηλή, να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή κ.α. Φυσικά δεν είναι δυνατόν όλοι οι πλανήτες με μέγεθος σαν αυτό της Γης στον γαλαξία μας να διαθέτουν το σύνολο των ευνοικών για τη ζωή συνθηκών.

Οπως είναι ευνόητο όμως αν ο αριθμός των πλανητών με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης στον γαλαξία μας είναι τόσο μεγάλος οι πιθανότητες να έχει αναπτυχθεί ζωή σε κάποιον από αυτούς αυξάνονται γεωμετρικά.

Ταυτόχρονα τα στελέχη της αποστολής Kepler ανακοίνωσαν ότι έχουν ενδείξεις για την ύπαρξη 461 νέων πλανητών. Το διαστημικό παρατηρητήριο Kepler από το 2009 που ξεκίνησε να λειτουργεί έχει υποδείξει την ύπαρξη περίπου 2750 πλανητών. Μέχρι στιγμής οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει περίπου 100 εξ αυτών.

Βήμα Science

09-01-2017
Μαθήματα διαχείρισης θυμού από τους Στωικούς !

Αν όταν θυμώνουμε με τα ελαττώματα των ανθρώπων στραφούμε προς τα δικά μας και τα εξετάσουμε, ο θυμός θα μας περάσει. Οι άνθρωποι κάνουν ό,τι μπορούν. Λιγοστοί είναι εκείνοι που θέλουν να είναι κακοί. («Ουδείς εκών κακός» έλεγε ο Σωκράτης.)

25-11-2012
Μη λιώνεις στο γυμναστήριο!

Αρχικά θα ήταν καλό να ορίσουμε τον όρο «υπεργυμναστική» και τι εννοούμε με αυτό... Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε καθώς τα όρια καθορίζονται από τον στόχο του αθλούμενου και τον προπονητή. Με την απόφαση να γυμναστούμε θα πρέπει να πάρουμε και την απόφαση να βρούμε και να ακολουθήσουμε τις συμβουλές ενός αξιόπιστου επαγγελματία Καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

30-07-2013
Επιστήμη και Θεός

Έχει κατανοηθεί πραγματικά η πιο περίφημη ιστορία που βρίσκεται στην αρχή της Βίβλου η ιστορία του διαβολεμένου φόβου του Θεού για την επιστήμη. Αυτό το κατεξοχήν ιερατικό βιβλίο αρχίζει με τη μεγάλη εσωτερική δυσκολία του ιερέα: Γι' αυτόν υπάρχει ένας μόνος κίνδυνος και, κατά συνέπεια, και για τον Θεό υπάρχει ένας μόνο μεγάλος κίνδυνος.

19-01-2017
Οι διαγραφές “φίλων”, η κοινωνία των "like"

Αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον τελευταία είναι η τάση που έχουν μερικοί στο facebook να διατυμπανίζουν ότι διαγράφουν ιντερνετικούς φίλους με στόμφο και οργή.