«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μας

«Δισεκατομμύρια» πλανήτες σαν τη Γη υπάρχουν στο Γαλαξία μαςΜια ακόμη εντυπωσιακή ανακοίνωση έκαναν τα στελέχη της αποστολής Kepler η οποία αναζητά πλανήτες στον γαλαξία μας. Η ανάλυση των δεδομένων που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα από την αποστολή οδηγούν τα μέλη της στην εκτίμηση ότι στον Γαλαξία υπάρχουν περί τους 17 δισ. πλανήτες με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης

Η ανακοίνωση έρχεται 24 ώρες μετά την ανακοίνωση ομάδας αστρονόμων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech) ότι στο γαλαξία μας υπάρχουν τουλάχιστον 100 δισ. πλανήτες. Οι αστρονόμοι του Caltech κατέληξαν στο συμπέρασμα τους μελετώντας ένα πλανητικό σύστημα που ανακάλυψε η αποστολή Kepler, το Kepler 32.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το μέγεθος ενός πλανήτη αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την ανάπτυξη ζωής και μεγέθη παρόμοια με αυτή της Γης θεωρούνται ιδιαίτερα φιλικά για τη ζωή. Φυσικά το μέγεθος από μόνο του δεν λέει κάτι αν δεν υπάρχουν και οι κατάλληλες περιβαλλοντικές και άλλες συνθήκες. Πρέπει ο πλανήτης να βρίσκεται σε απόσταση τέτοια από το μητρικό του άστρο ώστε η θερμοκρασία να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή ή πολύ χαμηλή, να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή κ.α. Φυσικά δεν είναι δυνατόν όλοι οι πλανήτες με μέγεθος σαν αυτό της Γης στον γαλαξία μας να διαθέτουν το σύνολο των ευνοικών για τη ζωή συνθηκών.

Οπως είναι ευνόητο όμως αν ο αριθμός των πλανητών με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης στον γαλαξία μας είναι τόσο μεγάλος οι πιθανότητες να έχει αναπτυχθεί ζωή σε κάποιον από αυτούς αυξάνονται γεωμετρικά.

Ταυτόχρονα τα στελέχη της αποστολής Kepler ανακοίνωσαν ότι έχουν ενδείξεις για την ύπαρξη 461 νέων πλανητών. Το διαστημικό παρατηρητήριο Kepler από το 2009 που ξεκίνησε να λειτουργεί έχει υποδείξει την ύπαρξη περίπου 2750 πλανητών. Μέχρι στιγμής οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει περίπου 100 εξ αυτών.

Βήμα Science

13-09-2012
Καρκίνο των όρχεων προκαλεί το κάπνισμα ινδικής κάνναβης

Οι νεαροί άνδρες που καπνίζουν ινδική κάνναβη έχουν διπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου των όρχεων συγκριτικά με εκείνους που δεν έχουν καπνίσει ποτέ είτε κάνναβη, είτε καπνό.

13-10-2013
Απιστία: Οδηγός Επιβίωσης

Ο πωλητής στο κατάστημα ηλεκτρικών ειδών μιλούσε βιαστικά και διαδικαστικά εξηγώντας τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στα πλυντήρια. Μέχρι που έφτασε και σε μια συγκεκριμένη γερμανική μάρκα που όπως διαπίστωσα αποτελεί το φετίχ όλων των πωλητών πλυντηρίων γιατί όλοι ανεξαιρέτως μόλις έφταναν σ' αυτή άλλαζαν βλέμμα και τόνο.

26-12-2012
Μετανάστευση: Αποχαιρέτα τη τη νεολαία που χάνεις...

Μια καλύτερη ζωή στο εξωτερικό αναζητά η νέα γενιά Ελλήνων, η οποία βλέποντας δυσοίωνο το εργασιακό μέλλον στη χώρα μας ψάχνει αγωνιωδώς για μια θέση εργασίας στο άλλη χώρα.

11-09-2012
Παροδικότητα και Ευτυχία

Πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι πολύ σπάνια σκέφτονται τον θάνατό τους, αλλά τους απασχολεί και ο τρόμος της παροδικότητας. Κάθε ευχάριστη στιγμή διαβρώνεται από την παρασκηνιακή σκέψη πως όλα όσα ζούμε στο παρόν είναι εφήμερα και πολύ σύντομα θα τελειώσουν.