Ακολουθήστε μας στο facebook

Σπριντ στην υγεία

Pin It

Σπριντ στην υγεία Θετικότερη είναι η επίδραση του σπριντ στον οργανισμό σε σχέση με τον μαραθώνιο, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Δυτικής Σκοτίας. Όπως δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Human Biology,

οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι σύντομες ασκήσεις υψηλής έντασης – και ιδιαίτερα σε εφήβους - έχουν αντίστοιχα ευεργετικά αποτελέσματα στη λειτουργία της καρδιάς και γενικά του κυκλοφορικού συστήματος με εκείνα των ασκήσεων μικρής έντασης και μεγαλύτερης διάρκειας.

Οι ασκήσεις σπριντ απαιτούν λιγότερο χρόνο, κάλυψη μικρότερης απόστασης ενώ οι αθλητές καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με όσους κάνουν προπονήσεις μεγάλης αντοχης. Ωστόσο οι ειδικοί από τη Σκοτία είδαν ότι παρά αυτές τις διαφορές οι δύο τύποι ασκήσεων προσφέρουν τελικά στο καρδιαγγειακό σύστημα τα ίδια οφέλη.

«Οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν μια από τις κυριότερες αιτίες θανάτων στον κόσμο και οι σχετικοί παράγοντες κινδύνου πρωτοεμφανίζονται κατά την παιδική ηλικία» εξηγεί ο κύριος συγγραφέας της μελέτης Ντάνκαν Μπάτσαν.

«Η μελέτη μας εξετάζει τις επιδράσεις της σύντομης και έντονης άσκησης σε σχέση με κλασικές ασκήσεις αντοχής σε νεαρά άτομα» προσθέτει.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα σε χρόνο ρεκόρ

Οι επιστήμονες παρακολούθησαν 57 μαθητές, εκ των οποίων τα 47 ήταν αγόρια και τα 10 κορίτσια. Μοίρασαν τα παιδιά σε δύο ομάδες άσκησης: μια υψηλής έντασης, στην οποία οι συμμετέχοντες καλούνταν να εκτελέσουν 20μετρα σπριντ διάρκειας 30 δευτερολέπτων και μια ήπιας έντασης, στην οποία τα παιδιά όφειλαν να τρέχουν σε σταθερή ταχύτητα για ένα διάστημα 20 λεπτών. Το πρόγραμμα ασκήσεων τηρήθηκε για επτά εβδομάδες.

Στο τέλος του πειράματος όλα τα παιδιά είχαν εμφανίσει σαφή βελτίωση ως προς τους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, με την ομάδα ήπιας έντασης να έχει τρέξει συνολικά για 420 λεπτά και εκείνη υψηλής έντασης να έχει τρέξει μόλις 63 λεπτά.

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η σύντομη και έντονη άσκηση σε εφήβους βοηθά στην άμεση βελτίωση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος.

Το ΒΗΜΑ

Pin It

Περισσότερα άρθρα

15-02-2013
Γιατί ο έρωτας είναι το τέλειο αντίδοτο στο στρες;
Γιατί ο έρωτας είναι το τέλειο αντίδοτο στο στρες;

Η σκέψη και μόνο του να ερωτευθείς μπορεί να προκαλεί αναστάτωση: καρδιοχτύπι, αγωνία για το αν τα αισθήματα του άλλου θα είναι ίδια με τα δικά σου και πάει λέγοντας. Όμως ενώ και μόνο στη θέα του αντικειμένου του πόθου μπορείς να παθαίνεις ταχυπαλμία, ο έρωτας μπορεί να είναι το τέλειο αντίδοτο για καλή υγεία.

27-10-2014
Η ... ελληνικότητα του Βυζαντίου, του Στέλιου Κανάκη
Η ... ελληνικότητα του Βυζαντίου, του Στέλιου Κανάκη

"... Αυτοί οι άνθρωποι, εκφυλισμένοι, θηλυπρεπείς, νωχελικοίκαι ψεύτες, φορούσαν τουρμπάνια στο κεφάλιτους, πλήθος από κοσμήματα, στολίδια και πορφυρένια πανωφόρια ..." - Επίσκοπος Κρεμόνας Λιοuτπράνδος

17-12-2012
Όλη η αλήθεια για το αλκοόλ
 Όλη η αλήθεια για το αλκοόλ

Το «παν μέτρον άριστον» επινοήθηκε για το ...αλκοόλ. Τα ερευνητικά δεδομένα, εδώ και χρόνια, επιμένουν ότι όποιος νοιάζεται για την υγεία του (και το κάνει, ασφαλώς, κέφι), δεν πρέπει να το βγάζει εντελώς από τη ζωή του. Στην περίπτωση που δεν μπορεί να του αντισταθεί, τα μαντάτα δεν είναι καθόλου καλά.

18-07-2016
10 συλλογισμοί του Μάρκου Αυρήλιου που θα σας προβληματίσουν
10 συλλογισμοί του Μάρκου Αυρήλιου που θα σας προβληματίσουν

Τι είναι τα Εις εαυτόν; Ένα πνευματικό ημερολόγιο. Σε καιρό εκστρατείας, στην πρώτη γραμμή του πολέμου, μέσα σε ένα αντίσκηνο, ο συγγραφέας κατέγραφε τους συλλογισμούς του, κρατούσε σημειώσεις, έδινε στον εαυτό του συμβουλές, τον εμψύχωνε με τη δύναμη της φιλοσοφίας.