Ακολουθήστε μας στο facebook

Μικρά (καθημερινά) «μυστικά» για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία

Pin It
Μικρά (καθημερινά) «μυστικά» για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία Το γέλιο, η σοκολάτα, η ποδηλασία, η χαρά, ο περιορισμός του θυμού και της εργασίας, είναι μερικά από τα «μυστικά» για να αποφύγετε το έμφραγμα ή το εγκεφαλικό επεισόδιο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στο Παρίσι.

Την ίδια στιγμή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εκτιμά ότι 23,6 εκατομμύρια άτομα θα χάσουν τη ζωή τους από κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα, έως το 2030.

Μελέτη που Πανεπιστημίου της Πίζα που παρουσίασε ο Δρ Γ.Μπονανίνι σε δείγμα 228 ασθενών που είχαν νοσηλευθεί για έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο, έδειξε ότι οι ασθενείς που δεν μπορούσαν να διαχειριστούν το συναίσθημα του θυμού, μετέπειτα είχαν υπερδιπλάσιο κίνδυνο να υποστούν νέο έμφραγμα. Μάλιστα μετά από 10 χρόνια διαπιστώθηκε ότι είχαν υψηλότερη θνησιμότητα, συγκριτικά με εκείνους που κατάφερναν να διαχειριστούν καλύτερα τον θυμό και είχαν αλλάξει γενικά τρόπο συμπεριφοράς, μετά το αρχικό καρδιακό επεισόδιο.

Ο υπολογισμός του θυμού είχε γίνει μέσω των απαντήσεων που έδωσαν οι συμμετέχοντες σε εδικά ερωτηματολόγια με στόχο την καταγραφή καταστάσεων όπως ο αυτό-έλεγχος, η οργή, ο θυμός, η ευερεθιστότητα και η εξωστρέφεια.

Σε άλλη έρευνα που παραγματοποιήθηκε στην Βαλτιμόρη των ΗΠΑ, ο Δρ Μ.Μίλερ, δε διάστημα δέκα ετών διαπίστωσε ότι όσοι εκ των 300 ανδρών που έλαβαν μέρος, θεωρούσαν 40% πιο αστείο ένα γεγονός (π.χ. το γεγονός ότι κάποιος φορούσε το ίδιο πουκάμισο μ’ αυτούς σε ένα δείπνο και γέλαγαν μ’ αυτό), ζούσαν περισσότερο.

Στην ίδια μελέτη, υπολογίστηκε και η διάμετρος των αγγείων, όταν οι συμμετέχοντες είχαν κληθεί να παρακολουθήσουν ένα βίντεο που θεωρείτο αστείο και ένα που προκαλούσε άγχος. Οι διαφορές ως προς την διάμετρο των αγγείων ξεπερνούσαν το 30% με 40%.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το ενδοθήλιο, η εσωτερική επιφάνεια των αγγείων, είναι το πρώτο που επηρεάζεται κατά την σκλήρυνση του αγγείου και αποτελεί την απαρχή της καρδιαγγειακής νόσου.
Όπως εξηγεί ο Δρ Μιλερ «το γέλιο έχει ευεργετική δράση για την καρδιά. Βέβαια, η καλή διάθεση και το γέλιο, δεν αρκούν.»

Μελέτη Δανών επιστημόνων που επίσης παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου και αφορούσε άτομα που μετακινούνταν με ποδήλατο στην Κοπενγχάγη, έδειξε ότι οι άνδρες που κάνουν «έντονη και γρήγορη» ποδηλασία κερδίζουν 5,3 χρόνια ζωής και όσοι μέτριας έντασης 2,9 χρόνια, σε σχέση με αυτούς που κάνουν απλώς βόλτα με το ποδήλατο τους. Το αντίστοιχο όφελος για τις γυναίκες ήταν είναι 3,9 και 2,2 έτη.

Ο επικεφαλής της μελέτης Δρ Κ. Σνορ τόνισε ότι «η ποδηλασία φάνηκε να είναι πραγματικά ευεργετική για την καρδιά και τα αγγεία, εφόσον γίνεται σε υψηλή ένταση» και συμπλήρωσε ότι «μία γενική συμβουλή για την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων θα μπορούσε να είναι η καθημερινή έντονη φυσική δραστηριότητα για 30 τουλάχιστον λεπτά με ποδήλατο.»

Ωστόσο, εκτός απ’ το ποδήλατο υπάρχουν και άλλοι τρόπο ενίσχυσης της καρδιαγγειακής υγείας, όπως η σοκολάτα.
Σύμφωνα με νεότερη μελέτη (μετα-ανάλυση των επτά σημαντικότερων ερευνών που έχουν εκπονηθεί σε δείγμα 100.000 ασθενών συνολικά)για τις ευεργετικές ιδιότητες της σοκολάτας στο καρδιαγγειακό σύστημα, ο Δρ Ο.Φρακο από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, επιβεβαίωσε τις αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις της στα αγγεία. Μάλιστα αναδείχθηκε και η ιδιότητα της σοκολάτας να μειώνει την αρτηριακή πίεσης του αίματος και να βελτιώνει την αντίσταση του οργανισμού στην ινσουλίνη.

Η συχνή κατανάλωση σοκολάτας σε λογικές ποσότητες μειώνει κατά 37% τη συχνότητα της καρδιαγγειακής νόσου και κατά 29% των εγκεφαλικών επεισοδίων.
Στην μελέτη, δεν έγινε διαχωρισμός μεταξύ «μαύρης» και σοκολάτας γάλακτος, αλλά οι επιστήμονες τονίζουν ότι γενικώς πρόκειται για τροφή με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο (50 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια).
Εξάλλου, οι βιομηχανίες τροφίμων θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες τους προκειμένου να μειωθεί η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε σάκχαρα και λιπαρά, ώστε μελλοντικά να αποφέρει μόνο οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Τέλος, Φιλανδοί ερευνητές παρουσίασαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το εργασιακό περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο στον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου.
Το εργασιακό στρες, οι αρνητικές σκέψεις, οι μεγαλεπήβολοι επαγγελματικοί στόχοι και η αδυναμία επίτευξή τους, συνδέονται με την πρόκληση καρδιαγγειακών επεισοδίων. Μάλιστα, ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται όσο αυξάνονται οι εργατοώρες.

health.in.gr, ΑΠΕ

Pin It

Περισσότερα άρθρα

14-03-2013
Έχετε χάσει τον αυτοέλεγχό σας; Ρίξτε το στην άσκηση!
Έχετε χάσει τον αυτοέλεγχό σας; Ρίξτε το στην άσκηση!

Όσοι υποκύπτουν εύκολα στον πειρασμό και δυσκολεύονται να κρατήσουν τον έλεγχο, ίσως μπορέσουν να ενισχύσουν την αυτοσυγκράτησή τους με μικρές δόσεις άσκησης, όπως υποστηρίζεται σε ανάλυση που δημοσιεύθηκε στην «British Medical Journal».

10-09-2012
Η άσκηση διώχνει την κατάθλιψη, υποστηρίζουν Έλληνες επιστήμονες
Η άσκηση διώχνει την κατάθλιψη, υποστηρίζουν Έλληνες επιστήμονες

Η άσκηση βοηθάει όχι μόνο στην καλή φυσική δραστηριότητα, αλλά και στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν Έλληνες επιστήμονες από το Ινστιτούτο Σωματικής Απόδοσης και Αποκατάστασης του Κέντρου Έρευνας, Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Θεσσαλίας και το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

11-11-2012
Ξεχάστε την ηλικία σας: Οδηγός νεότητας με 7 βήματα
Ξεχάστε την ηλικία σας: Οδηγός νεότητας με 7 βήματα

Μπορεί να μην έχετε καμία διάθεση να γυρίστε το χρόνο πίσω και να ξαναγίνετε 20 χρονών, αλλά παραδεχτείτε το, δεν θα θέλατε τουλάχιστον να αισθάνεστε τόσο; Η ενέργεια, η ιδέα ότι μπορείτε να πετύχετε τα πάντα, ότι ο κόσμος όλος σας ανήκει, χωρίς φόβο και με τεράστιο πάθος και φυσικά ο...μεταβολικός ρυθμός του σώματος δημιουργούν μία ευχάριστη νοσταλγία.

27-11-2012
Πώς θα σηκωθούμε από τον καναπέ;
Πώς θα σηκωθούμε από τον καναπέ;

Τι χρειάζεται για να πειστεί ο κόσμος να αρχίσει να γυμνάζεται; Η βαθιά επιθυμία να αδυνατίσει ή να βελτιώσει τη σιλουέτα του; Η απόφαση να κρατήσει μακριά του την καρδιοπάθεια, τον διαβήτη και τον καρκίνο; Η επιθυμία να μειώσει την πίεση ή τη χοληστερίνη του, να προστατεύσει τα οστά του ή να ζήσει μέχρι τα βαθιά του γηρατειά;