Ακολουθήστε μας στο facebook

Η οικονομική κρίση μάς «σπρώχνει» στο φαγητό

Pin It

Η οικονομική κρίση μάς «σπρώχνει» στο φαγητόΗ οικονομική κρίση ευνοεί την παχυσαρκία, γιατί ωθεί τον κόσμο στην κατανάλωση τροφίμων πλουσίων σε θερμίδες, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν πως όταν υποσυνείδητα «βομβάρδιζαν» ομάδα εθελοντών με μηνύματα για τις οικονομικές δυσκολίες, εκείνοι αντιδρούσαν καταναλώνοντας κατά 40% περισσότερο παχυντικό φαγητό απ' ό,τι αντίστοιχη ομάδα εθελοντών οι οποίοι εκτίθονταν σε ουδέτερες εκφράσεις.

Όταν, όμως, οι εθελοντές εκτίθονταν στα ίδια μηνύματα για τις οικονομικές δυσκολίες αλλά οι ερευνητές τούς έλεγαν πως έχουν στην διάθεσή τους μόνο διαιτητικό φαγητό, μείωναν την πρόσληψη τροφής κατά σχεδόν 25%.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Psychological Science», οι διαφορές αυτές οφείλονται στο ότι όταν νιώθουμε πως υπάρχει απειλή για την επάρκεια τροφής – όπως συμβαίνει σε περίπτωση οικονομικής κρίσης – υποσυνείδητα επιδιώκουμε να καταναλώσουμε τροφές με υψηλότερη θερμιδική περιεκτικότητα, οι οποίες θα μας «κρατήσουν» για περισσότερο καιρό.

«Από τα πειράματά μας κατέστη σαφές ότι ο καθοριστικός παράγοντας πίσω από αυτές τις αντιδράσεις δεν ήταν η γεύση των τροφίμων, αλλά η αναζήτηση πολλών θερμίδων», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζουλιάνο Λάραν, επίκουρος καθηγητής Μάρκετινγκ στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου.

«Ως φαίνεται, η έννοια της οικονομικής κρίσης ενεργοποιεί το ένστικτο της επιβίωσης, ωθώντας τους ανθρώπους να δημιουργήσουν αποθέματα ενέργειας (θερμίδων) για να αντεπεξέλθουν όταν αρχίσουν τα προβλήματα», πρόσθεσε.

Για τους σκοπούς της μελέτης, οι εθελοντές χωρίσθηκαν σε δύο ομάδας «για να δοκιμάσουν ένα νέο είδος σοκολατάκια» και να το βαθμολογήσουν.

Στους μισούς εθελοντές δόθηκε ένα μπωλ γεμάτο με αυτό το «νέο είδος» με την διευκρίνιση ότι «περιέχει ένα νέο είδος κακάο, με πάρα πολλές θερμίδες» και στους άλλους μισούς δόθηκε ένα πανομοιότυπο μπωλ στο οποίο τα σοκολατάκια περιείχαν «ένα νέο είδος κακάο, με πολύ λίγες θερμίδες».

Στην πραγματικότητα, τα σοκολατάκια και στις δύο ομάδες ήταν πανομοιότυπα και ήταν είδη που κυκλοφορούν στο εμπόριο, ενώ ο στόχος της μελέτης δεν ήταν η αξιολόγηση της γεύσης τους αλλά η καταγραφή της κατανάλωσής τους.

Για να φάνε τα σοκολατάκια, οι εθελοντές οδηγούνταν είτε σε χώρους γεμάτους με αφίσες για την οικονομική κρίση, είτε σε χώρους με αφίσες ουδέτερου περιεχομένου - και έτσι διαπίστωσαν οι ερευνητές πως οι αφίσες της κρίσης έκαναν τους εθελοντές να τρώνε πολλά «παχυντικά» σοκολατάκια αλλά λίγα «διαιτητικά».

TA NEA

Pin It

Περισσότερα άρθρα

21-01-2013
Πτώση του παιδικού άσθματος μετά τον αντικαπνιστικό νόμο στην Αγγλία
Πτώση του παιδικού άσθματος μετά τον αντικαπνιστικό νόμο στην Αγγλία

Οι εισαγωγές παιδιών με κρίσεις άσθματος στα νοσοκομεία της Αγγλίας έπαψαν να αυξάνονται και άρχισαν να πέφτουν μετά το νόμο που απαγορεύει το κάπνισμα σε κλειστούς δημόσιους χώρους. Η καθαρή ατμόσφαιρα των εστιατορίων ενέπνευσε τον κόσμο να πάψει να καπνίζει και στο σπίτι, συμπεραίνουν οι ερευνητές.

23-08-2017
ὓβρις→ἂτη→νέμεσις→τίσις , μια συμπαντική νομοτέλεια
ὓβρις→ἂτη→νέμεσις→τίσις , μια συμπαντική νομοτέλεια

Η ύβρις ήταν βασική αντίληψη της κοσμοθεωρίας των Ελλήνων της αρχαιότητας η οποία ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό τον Ελληνισμό μέχρι τις 'μέρες μας.

20-01-2015
Η Αγάπη είναι ο φόβος...
Η Αγάπη είναι ο φόβος...

Ολοι φοβόμαστε. Τα γερατειά, τις ρυτίδες, τη μοναξιά, την αρρώστια, την απόρριψη, τη ματαίωση, την προδοσία, το σκοτάδι, τον αμείλικτο συνοδοιπόρο μας, το θάνατο. Ολοι φοβόμαστε. Το αβέβαιο μέλλον, το άγνωστο τοπίο, τους αυθάδεις έρωτες, τα βαθειά νερά, το κρύο σπίτι, τα "τιποτένια ομοιώματα", τις μέρες που "δεν έχεις πια τί να λογαριάσεις", που "δε βρίσκεις καθρέφτες να φωνάξεις τ' όνομά σου".

08-01-2013
Η στιγμή της αναγέννησης
Η στιγμή της αναγέννησης

Στην ψυχή του κάθε ανθρώπου φωλιάζουν χιλιάδες εικόνες, ως γνωστόν βιώματα τα οποία επηρεάζουν την πορεία της ζωής μας. Αυτά τα βιώματα λειτουργούν είτε ως κινητήριος δύναμη είτε ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη μας.