Ακολουθήστε μας στο facebook

Με μικρότερες μπουκιές καταπολεμήστε την υπερφαγία

Pin It

Με μικρότερες μπουκιές καταπολεμήστε την υπερφαγίαΟι άνθρωποι τείνουν να τρώνε περισσότερο όταν δεν είναι συγκεντρωμένοι στο πιάτο τους, αλλά η άσκοπη αυτή υπερφαγία μπορεί να καταπολεμηθεί απλά με μικρότερες μπουκιές, αποφαίνεται ολλανδική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο PLOS ONE.

Στην έρευνα είχαν πάρει μέρος 53 υγιή άτομα (18-35 ετών) που έτρωγαν σούπα παρακολουθώντας μια ταινία κινουμένων σχεδίων. Την μια μέρα, οι κουταλιές ήταν μικρές (5 γραμ.) την άλλη μεγάλες (15 γραμ.). Την τρίτη ημέρα οι εθελοντές μπορούσαν να φάνε τη ποσότητα που ήθελαν. Σε κάθε περίπτωση είχαν το ελεύθερο να σταματήσουν να τρώνε όποτε ήθελαν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες έτρωγαν μεγαλύτερη ποσότητα σούπας όταν η προσοχή τους επικεντρωνόταν στην ταινία, συγκριτικά με όταν είχαν λάβει οδηγίες να επικεντρωθούν στη γεύση της σούπας.

Και η κατανάλωση σούπας ήταν 30% χαμηλότερη όταν οι εθελοντές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν το μικρό κουτάλι, συγκριτικά με όταν είχαν το μεγάλο ή ήταν ελεύθεροι να φάνε όπως ήθελαν, ανεξάρτητα ήταν πρόσεχαν το φαγητό ή όχι.

Μετέπειτα, τα άτομα που είχαν φάει με μεγάλες κουταλιές ή όπως αλλιώς ήθελαν τη σούπα τους δεν κατάφεραν να εκτιμήσουν σωστά την ποσότητα που είχαν καταναλώσει, ενώ όταν είχαν φάει με μικρές κουταλιές υπερέβαλαν για το πόσο είχαν φάει.

«Ο σχεδιασμός τροφίμων που μπορούν να φαγωθούν με μικρές γουλιές ή μπουκιές ενδεχομένως να προλαμβάνει την υπερκατανάλωση και να μειώσει τη συχνότητα της παχυσαρκίας», υπογραμμίζουν οι ερευνητές στο PLOS ONE.

Ο αριθμός των μπουκιών όταν τρώμε ενδεχομένως να παίζει ρόλο στην ικανοποίηση. Οι μικρές μπουκιές αυξάνουν τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να τελειώσουμε το γεύμα μας.

Πάντως, ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων στη μελέτη δήλωσαν ότι επέλεξαν να σταματήσουν να τρώνε όταν είχαν το μικρό κουτάλι, επειδή δε τους άρεσε η διαδικασία. Κι όταν όμως συνεκτιμήθηκαν οι προσωπικές επιλογές των εθελοντών, εξακολουθούσε να υφίσταται η σχέση μεταξύ μικρότερων μπουκιών και μικρότερης ποσότητας τροφής.

health.in.gr

Pin It

Περισσότερα άρθρα

09-09-2012
5 λεπτά για να γίνουμε άλλοι άνθρωποι
5 λεπτά για να γίνουμε άλλοι άνθρωποι

Αντί για καφέ ή για τσιγάρο φορέστε τα αθλητικά σας και κάντε στο διάλειμμά σας ένα μικρό περίπατο κοντά στη δουλειά

12-03-2013
Η προπόνηση που κόβει την όρεξη
Η προπόνηση που κόβει την όρεξη

Μπορεί η γυμναστική να ρυθμίσει πόσο θα φάμε; Νέες μελέτες υποδηλώνουν πως αν ασχοληθούμε με το κατάλληλο είδος γυμναστικής, μπορούμε όντως να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά το σώμα μας με το φαγητό. Και αυτό δεν έχει σχέση με την καύση των θερμίδων αλλά με τις ορμόνες που επηρεάζει η άσκηση.

11-09-2012
Τα τρία είδη της Φιλίας
Τα τρία είδη της Φιλίας

Λοιπόν τα είδη της Φιλίας είναι τρία, όσα και τα αίτια της γιατί στο καθένα υπάρχει ανταπόκριση, που δεν παραμένει άγνωστη, και εκείνοι που αισθάνονται τη Φιλία θέλουν ο καθένας το καλό του άλλου με τον τρόπο που αισθάνονται τη Φιλία.

09-09-2012
Οι παχύσαρκοι Έλληνες και η άγνοια κινδύνου
Οι παχύσαρκοι Έλληνες και η άγνοια κινδύνου

Άγνοια φαίνεται ότι έχουν οι Έλληνες σχετικά με την κακή διατροφή και τα περιττά κιλά. Η Υγεία όλων μας καταστρέφεται, γινόμαστε παχύσαρκοι, η καρδιά μας αγκομαχά, αλλά εμείς εκεί. Ακάθεκτοι.